"Zieleń jest życiem" to hasło pierwszej Wystawy Szkółkarskiej Drzew i Krzewów Ozdobnych oraz Owocowych, która odbyła się w dniach 27-29 sierpnia 1993 roku w Auli Kryształowej na terenie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Wystawa została zorganizowana przez świeżo założony Związek Szkółkarzy Polskich przy współudziale SGGW. Wzięło w niej udział 25 członków Związku Szkółkarzy Polskich.

Wystawa ta była pierwszą dużą prezentacją polskiej produkcji szkółkarskiej. Po wielu latach monopolu państwa w handlu materiałem szkółkarskim, producenci postanowili sami nawiązać bezpośrednie kontakty z hurtownikami i właścicielami sklepów. Zaprezentowali ofertę i możliwości produkcji szkółkarskiej. Kolejnym celem, który nabrał znaczenia w następnych latach była promocja drzew i krzewów jako istotnego składnika środowiska, w którym żyje człowiek. Stąd hasło: zieleń to życie. Pod tym samym, sprawdzonym hasłem odbywały się kolejne wystawy organizowane przez Związek Szkółkarzy Polskich.

W 1994 roku do wspólnej prezentacji zaproszono po raz pierwszy producentów zagranicznych - szkółkarzy holenderskich, którzy wystąpili pod szyldem Plant Publicity Holland. Oprócz roślin prezentowano także urządzenia i środki do produkcji szkółkarskiej. Na zewnątrz hali wystawienniczej zaaranżowane zostały przykłady urządzenia ogrodu stworzone przez architektów krajobrazu.

Termin organizacji wystawy nie był przypadkowy – przełom sierpnia i września to znakomity moment na prezentację roślin w najlepszej jakości i szerokim asortymencie. Po zakończeniu intensywnego zwykle sezonu wiosennego jest to właściwy moment na zaplanowanie zakupów czy produkcji na następny okres. To także dobry czas na spotkania z architektami krajobrazu i tworzącymi ogrody oraz inwestorami, którzy inspirują się rozwiązaniami, znajdują nowe produkty, zyskują kontakty i informacje.

"Zieleń to życie" zainicjowana przez samych producentów roślin przez lata rozwinęła się w największą ich prezentację w Europie Środkowo-wschodniej. W targach biorą udział najlepsze polskie szkółki i firmy ogrodnicze, a także wystawcy z kilkunastu krajów Europy. ZIELEŃ TO ŻYCIE zyskała markę, liczne grono wystawców i odwiedzających z ponad 30 krajów. Jednocześnie zachowała autentyzm i tę szczególną atmosferę jaka cechuje spotkania ludzi z pasją.

 

>> GALERIA <<

DO GÓRY