Organizatorzy    •    Kontakt                                             

ZIELEŃ TO ŻYCIE
zielone kamienie milowe
● historia ● jakość ● doświadczenie ●
 
 
 

1991
Z ZAMIŁOWANIA DO ROŚLIN
Założony zostaje Związek Szkółkarzy Polskich. Cele działania to: reprezentowanie i obrona interesów zrzeszonych szkółkarzy, promocja zieleni i roślin oraz popularyzacja wiedzy o drzewach, krzewach i bylinach, upowszechnianie nowoczesnych metod produkcji oraz wiedzy potrzebnej do prowadzenia przedsiębiorstwa szkółkarskiego.

2016 25lat
2016 25lat

1993
"ZIELEŃ JEST ŻYCIEM"
To hasło pierwszej Wystawy Szkółkarskiej Drzew i Krzewów Ozdobnych oraz Owocowych, która odbyła się w dniach 27-29 sierpnia 1993 roku w Auli Kryształowej na terenie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego przy współudziale SGGW. Wzięło w niej udział 25 członków Związku Szkółkarzy Polskich.

1994
MIĘDZYNARODOWY WYMIAR
Do wspólnej prezentacji na Wystawie zaproszono po raz pierwszy producentów zagranicznych - szkółkarzy holenderskich, którzy wystąpili pod szyldem Plant Publicity Holland. Oprócz roślin prezentowano także urządzenia i środki do produkcji szkółkarskiej. Na zewnątrz hali wystawienniczej zaaranżowane zostały przykłady urządzenia ogrodu stworzone przez architektów krajobrazu.


2016 25lat

2016 25lat

1998
ZIELEŃ MA MOC
6. edycja targów ZIELEŃ TO ŻYCIE organizowana na zlecenie ZSzP przez Agencję Promocji Zieleni zgromadziła rekordową liczbę odwiedzających - ponad 15 tys. osób oraz wystawców - 150 firm. Rozszerzenie programu wydarzeń towarzyszących: wystawa i Klub Bonsai Polska czy Modelowy Plac Zabaw, gdzie zaprezentowano nowoczesne, kolorowe i bezpieczne urządzenia i zabawki.

1998
EKSPERCKA I AKTUALNA WIEDZA
Wystawa rośnie w siłę, to nie tylko prezentacja nowości, ale także miejsce wymiany wiedzy i doświadczeń. Pierwsza konferencja z cyklu Mocno Zielone Miasto, poświęcona handlowi ogrodniczemu, pod hasłem "Centrum Ogrodnicze - jak sprzedawać lepiej". Cel: przekazanie specjalistycznej wiedzy z zakresu planowania, zarządzania, marketingu w centrum ogrodniczym oraz integracji środowiska handlowców i producentów. Efekt: udział ponad 300 właścicieli i pracowników centrów ogrodniczych z całej Polski.


2016 25lat

2016 25lat

1999
HISTORYCZNA WYSTAWA
Na Wystawie obchodziliśmy jubileusz 200 lat szkółkarstwa na ziemiach polskich. W wydanej z tej okazji książce "SZKÓŁKARSTWO POLSKIE 1799-1999", zaprezentowano obszerny dorobek, dokumenty i eksponaty prezentujące dzieje szkółkarstwa na przestrzeni dwóch ostatnich wieków. Pierwszy zachowany dokument potwierdzający funkcjonowanie szkółek na ziemiach polskich to datowany na 1799 r. katalog szkółki barona Larysza.

2001
DOBRZE WYDANE
Katalog Roślin. Drzewa, krzewy, byliny to pierwsza pozycja z listy Wydawnictw opracowanych przez Agencję Promocji Zieleni. Jest to odpowiedź na potrzebę usystematyzowania i podsumowania najważniejszych kwestii związanych z wyborem roślin i pielęgnacją ogrodu. Zbiór drzew, krzewów i bylin polecanych przez Związek Szkółkarzy Polskich. Ten praktyczny przewodnik po roślinach ogrodowych produkowanych i dostępnych w Polsce to: 2 680 portretów roślin, wskazówki i rekomendacje dotyczące doboru, pielęgnacji i prowadzenia.


2016 25lat
2016 25lat

2007
KONKURS ROŚLIN NOWOŚCI
Organizowany przez Związek Szkółkarzy Polskich w czasie Międzynarodowej Wystawy. Jego zadaniem jest wypromowanie interesujących i nowych odmian roślin na rynku. Jury wybiera najcenniejsze odmiany, które w następnych sezonach zagoszczą na „zielonym rynku”. To szczególna okazja do promocji szkółek w kraju i za granicą.


2011

Z PASJI DO ROŚLIN I OGRODÓW
Nowy wymiar zielonego dialogu, od marca jesteśmy na Facebooku. Nasze realizacje już zaraz również na Instagramie i YouTubie.


2016 25lat



2016 25lat


2016

WYSTAWA ROZKWITA
Wystawa bogatsza jest o nowy segment - FLOWER EXPO POLSKA. Dedykowany kwiatom ciętym, zieleni do wnętrz, florystyce i dekoracjom. Prezentacja producentów i dystrybutorów z Polski, Holandii i kilku europejskich krajów, także z Ameryki Południowej i Afryki oraz nowatorskie pokazy florystyczne przyciągają nową, coraz to liczniejszą grupę odbiorców – właścicieli kwiaciarń, florystów oraz hurtowników i dystrybutorów. (Od 2018 właścicielem FEP jest Agencja Promocji Zieleni, która nabyła prawa do marki od dotychczasowego holenderskiego partnera BureauSierteelt.) Bieżące informacje (@flowerexpopoland).

2016
BESTSELLER - WYDAWNICTWA
Nowe wydanie Katalogu Roślin. Drzewa, krzewy, byliny polecane przez Związek Szkółkarzy Polskich. Premiera katalogu (poszerzone o 600 roślin) miała miejsce na Wystawie Zieleń to Życie. W portfolio dostępne są już: "Katalog Roślin. Drzewa, krzewy, byliny";" Katalog Bylin. Kwiaty, trawy i paprocie"; "Rośliny do każdego ogrodu"; "Zielone miasto. Zieleń przy ulicach"; "Katalog Róż". www.katalogiroslin.pl


2016 25lat


2016 25lat

2017
JUBILEUSZ
25-lecie świętowaliśmy z rozmachem: nowość w postaci Platformy Hurtowej Sprzedaży Roślin - Greenery, ekspozycja Bonsai Show. 16 860 gości w tym 7 037 profesjonalistów z 40 krajów (dwa pierwsze dni przeznaczone były dla gości branżowych). Hasło przewodnie ,,Odetchnij zielenią” zwracało uwagę na ekologiczne i społeczne korzyści z otaczania się roślinami. 2017 rok to: 200 członków ZSzP (25 członków w 91’), 7 edycja Dnia Architekta Krajobrazu (wśród zaproszonych gości Martha Schwartz, John Brookes, czy Chris Beardshaw), 16 edycji konferencji Zielone Miasto, w których udział wzięło blisko 2,5 tys. profesjonalistów.

2017
MISJA – ZIELEŃ
Agencja Promocji Zieleni ściśle współpracuje ze stowarzyszeniem ZSzP i należącymi do niego szkółkarzami. Od ponad 20 lat buduje bazę wiedzy i kontaktów eksperckich z najlepszymi specjalistami w zakresie roślin, środowiskami naukowymi i praktykami. Prowadzi działalność w zakresie organizacji targów i wystaw, szkoleń. Start cyklu szkoleń - Certyfikat Związku Szkółkarzy Polskich – Specjalista Terenów Zieleni. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, dedykowane dla wykonawców terenów zieleni oraz przedstawicieli urzędów odpowiedzialnych za nie, jak również pracowników administracji tereny zieleni.



2016 25lat


2016 25lat

2019
ZIELEŃ TO ŻYCIE NR 1
Międzynarodowa Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA, to największa i najciekawsza prezentacja roślin i ogrodów w Polsce. Blisko 300 wystawców z 11 krajów, w tym Polski, Holandii, Niemiec, Danii, Włoch, Belgii, Słowacji, Francji, Litwy, Kenii i USA. W czasie 3 dni targi odwiedzili goście z 38 krajów, w sumie 15 000 osób, w tym 7 025 branżowych (60% to właściciele i menadżerowie). • 27 edycja • 20 edycja Ogólnopolskiej Konferencji Mocno Zielone Miasto zgromadziła 320 osób odpowiedzialnych za tworzenie i utrzymanie zieleni z 98 miast i gmin • W seminarium Wiedza dla producentów z tematem nowych przepisów w zakresie paszportowania roślin udział wzięło 200 szkółkarzy i ogrodników • Konkurs Roślin NOWOŚCI, zgłoszenia 33 nowych odmian 

2020
ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA ONLINE
Stworzenie platformy informacyjno-reklamowej ONLINE - WIZYTÓWKI FIRM, KATALOG PRODUKTÓW, WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE w wersji online!



2016 25lat


2021historia

2021
PONOWNIE NA ŻYWO

Rok 2021 minął pod hasłem Spotkajmy się! Po roku nieobecności wystawa wróciła do trybu stacjonarnego. Pomimo mniejszej skali wydarzenia, wśród wystawców i licznych odwiedzających panowała radosna atmosfera i zadowolenie z powrotu do bezpośrednich kontaktów międzyludzkich oraz możliwości oglądania roślin i innych produktów „na żywo”. Optymizm – tak wyraźnie wyczuwany podczas wystawy – miał z pewnością także związek ze świetną koniunkturą,  która panowała w branży. 

W targach wzięło udział 150 firm z Polski, Holandii, Niemiec, Belgii, Francji, Danii i Włoch.

Wystawę odwiedziło 4917 profesjonalnych gości z Polski i 30 innych państw plus 5 tys miłośników ogrodów.

Grono odbiorców wystawy poszerzyło się także o osoby, które nie mogły zwiedzić targów „w realu”. Prawie 8 godzin relacji ze Studia Targowego „Zieleń to Życie” – rozmów z wystawcami oraz prezentacji roślinnych nowości – obejrzało do tej pory na kanałach mediów społecznościowych i YouTubie 6710 osób (stan na 7 września) https://www.youtube.com/watch?v=GGTmZoQ8IK0.



DO GÓRY