Organizatorzy    •    Kontakt                                             

 


Seminarium
Wiedza dla Handlu i Producentów
2 września 2021, 12.00-15.00


  
W programie:


• Trendy konsumenckie – czego nie przegapić
Alicja Cecot

W prezentacji przedstawione zostaną trendy konsumenckie dotyczące rynku ogrodniczego, który jest częścią „globalnej wioski”, tendencje wynikające z okresu pandemii, a także bieżące mody na rośliny z różnych kategorii użytkowych.

 

cecot

Alicja Cecot Absolwentka Wydziału Ogrodniczego Akademii Rolniczej w Krakowie oraz podyplomowych studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 1989 roku redaktor (czasopisma: „Hasło Ogrodnicze”, „Kwiaty”, „Pod Osłonami”). Współtwórca i wieloletni redaktor naczelny magazynu „Szkółkarstwo” (1993-2011 r.). Autor licznych artykułów i prezentacji z zakresu roślin ozdobnych – w kraju i zagranicą. Obecnie niezależny dziennikarz współpracujący z polską i europejską prasą branżową, członek redakcji portalu Pod Osłonami PL.

 


Kwitnący sklep internetowy. 10 kroków do sukcesu firmy z branży ogrodniczej.
Unity Group (Katarzyna Manios, Sebastian Błaszkiewicz)

W ostatnim roku diametralnie zmieniły się zachowania zakupowe klientów. Liczba użytkowników Internetu deklarujących zakupy online wzrosła rok do roku o 11 punktów procentowych. Zarówno hodowcy roślin, firmy handlowe, jak i projektanci zieleni stoją przed koniecznością przeprowadzenia przyśpieszonej transformacji cyfrowej. Dla wielu przedsiębiorców może być to warunek konieczny do spełnienia dla dalszego funkcjonowania i możliwości konkurowania. Pytanie jak efektywnie wykorzystać swoją szanse i rozwinąć sprzedaż w świecie online, zarówno w modelu B2B oraz B2C? Co sprzedawać w sieci, od czego zacząć, aby wyróżnić się na rynku? Jakie wyzwania technologiczne i biznesowe trzeba podjąć, aby zyskać przewagi konkurencyjne na każdym etapie rozwoju organizacji? Na te oraz kilka dodatkowych pytań odpowiedzą eksperci Unity Group, partnera cyfrowej transformacji handlu z ponad 500 udanymi projektami na koncie, współpracującego z wiodącymi markami od prawie 25 lat.

 

sblaszkiewicz

Sebastian Błaszkiewicz Rynek technologii IT jest częścią jego życia zawodowego od ponad dekady. Jako dyrektor w Unity Group odpowiada za sprzedaż, rozwój oferty oraz wzmacnianie wizerunku firmy. Jest współautorem książki "E-Commerce Manager - Profesjonalista w eHandlu" (2014), a przez lata pod jego nazwiskiem ukazało się wiele merytorycznych publikacji w prasie branżowej. Aktywny promotor i ambasador metodyk Customer Centric Selling oraz Lean Customer Development (modele biznesowe, technologie, metodyki zwinne, kultura organizacyjna). Wspierał różne aspekty cyfrowej transformacji biznesu dla takich marek jak: Ceramika Tubądzin, Hyundai Motor Poland, Adamed, Getin Noble Bank, ING Securities, Multimedia, Murapol, Provident Polska, Rovese, Royal Canin, SIG, Top Secret, Wittchen, Volkswagen Group Polska oraz Energa. Uwielbia pracować razem ze swoimi psami (labrador retriever). Latem jeździ na rowerze, zimą na nartach, a w międzyczasie gra w squasha.
 

kmanios

Katarzyna Manios Specjalista w zakresie budowania strategii sprzedaży, komunikacji i marketingu oraz programów lojalnościowych, konsultant. Manager z wieloletnim doświadczeniem, odpowiedzialna za opracowanie i wdrożenie strategii digital w przedsiębiorstwach handlowych w podejściu kliento- centrycznym. Tworzyła strategię dla takich marek jak Douglas, Świat Książki, Mediq. Doradzała m.in. Synevo, Boiron, Siniat. Absolwentka ICAN Institute, Strategic Leadership Academy™ (2018) oraz programu MBA na Uczelni L. Koźmińskiego (2004), Absolwentka UX na SWPS (2014), DIMAQ Professional Certyfikowany Trener Biznesu. Od 2018 wykładowca akademicki. Jest pasjonatką pro środowiskowych rozwiązań zarówno w życiu codziennym, jak i w biznesie. Prywatnie najchętniej spędza czas w ogrodzie z rodziną albo aktywnie np. chodząc po górach.
 


• Paszportyzacja roślin – realizacja w praktyce
Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa (Agnieszka Sahajdak, Ewa Półtorak, Anna Stepnowska)

Od 14 grudnia 2019 r. we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, w tym również w Polsce, stosowane są nowe przepisy w zakresie zdrowia roślin, których jednym z elementów jest system „paszportowania” roślin. Nowe prawo zmodyfikowało zasady tzw. przemieszczania materiałów roślinnych (czyli uprawy, obrotu) w ramach rynku UE, w tym przede wszystkim zakres urzędowej rejestracji ze względów fitosanitarnych oraz paszportowania, z ukierunkowaniem przede wszystkim na obrót tzw. roślinami do sadzenia między podmiotami profesjonalnymi. W myśl przepisów wszystkie „rośliny przeznaczone do sadzenia”, zgodnie z szeroką definicją tego pojęcia wymagają zaopatrzenia w paszporty roślin. Ponadto, paszporty roślin powinny być wydawane przez upoważniony podmiot profesjonalny który, poza określonymi w przepisach sytuacjami, jest także odpowiedzialny za ocenę zdrowotności, przed zaopatrzeniem materiału w paszport. Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa (PIORiN) podjęła szereg działań, aby po pierwsze poinformować podmioty o nowych zasadach, a następnie wdrożyć do praktyki rozwiązania, które pozwolą na funkcjonowanie w kraju systemu zgodnego z przepisami, aby zapewnić podmiotom możliwość obrotu materiałem roślinnym w ramach rynku unijnego. Po blisko dwóch latach można się już pokusić o podsumowanie zrealizowanych przez Inspekcję działań i podzielić się doświadczeniami związanymi z nowym systemem paszportowania roślin.

 

sahajdak

Agnieszka Sahajdak 

 

 

 

szkolenie loga1
 
 
 
 
 
DO GÓRY