Flower Expo 

 


Seminarium WIEDZA DLA HANDLU (5 września 2019)

"Konsument 2.0 jest dobrze zorientowany, roszczeniowy i wymagający. Oczekuje impulsów, które przekonają go do zakupu tu i teraz. Takim impulsem powinna być cena na półce. Niech nie będzie nudna i taka sama przez cały kwartał. Promocja, przecena są passe - poznaj samplowanie, bohatera i złoty podział - to techniki dzięki którym sami kupujemy podczas Black Friday” mówi Tomasz Szacoń - prelegent seminarium.


Spotkanie skierowane było do:
prowadzących centra ogrodnicze, sklepy i punkty sprzedaży roślin • florystów • kwiaciarzy • dekoratorów • pasjonatów roślin
 


W programie:


Centrum ogrodnicze - jak sprzedawać lepiej?
zarządzanie ceną, marketing w miejscu sprzedaży

Tomasz Szacoń, RetailPoland Consulting LTD

Ekspert nowoczesnego handlu, specjalizujący się we wsparciu marek w handlu w sieciach, autor szkoleń i artykułów wyjaśniających specyfikę handlu w kanałach retail.

Na spotkaniu wskazał, które praktyki i zachowania sieci handlowych warto wykorzystać w tradycyjnym kanale sprzedaży detalicznej w branży ogrodniczej. Koncentrował się na zagadnieniach: zarządzania ceną, marketingu w miejscu sprzedaży oraz tworzeniu i wykorzystywaniu społeczności sprzedaży.


 
 


Media społecznościowe jako skuteczne narzędzie promocji kwiaciarni i centrum ogrodniczego
Łukasz Krytkowski, mistrz florystyki, architekt krajobrazu, trener biznesu. Właściciel firmy Zielony Kombinat

Prowadził przez ponad dwa lata, jedyną na świecie „kwiaciarnię przyjazną mężczyźnie", która miała promować szybkie i praktyczne zamawianie kwiatów, a obecnie ma ona formę pracowni, gdzie powstają dekoracje florystyczne na przeróżne okazje, inwentaryzacje i projekty zieleni, a także materiały fotograficzne oraz filmowe, mające na celu promocję kwiatów. Od samego początku stawiał na silną obecność marki w mediach społecznościowych, widząc w nich narzędzie do zwiększenia zainteresowania kwiatami, poznania nowych gatunków i odmian, podania florystyki w sposób nieszablonowy, a w rezultacie na zwiększenie sprzedaży. Jak wskazuje pojęcie „kombinat", zawiera ono w sobie wiele przeróżnych branży, których wspólnym mianownikiem jest zieleń.

Spotkanie było wprowadzeniem w świat mediów społecznościowych oraz przybliżenie mechanizmów promocji. Czy możemy porównywać media społecznościowe do centralnego rynku, miejsca gdzie wszyscy są widoczni ? Otaczają go przecież sklepy, których witrynami są strony na Facebooku czy Instagramie, tam jest również witryna Twojego zielonego biznesu. O tym, jak sprawić by przyciągała z daleka, by budziła piękne emocje i by przede wszystkim była Wasza, jedyna i niepowtarzalna, o tym wszystkim Łukasz Krytkowski opowiadał na seminarium.

Krytkowski
DO GÓRY