HUB polskiego zielonego przemysłu wyróżniony przez AIPH
Targi ZIELEŃ TO ŻYCIE, które odbędą się w dniach 5-7 września 2024 r. w Warszawie, uzyskały aprobatę Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Ogrodniczych (AIPH) – znanej na całym świecie organizacji zawodowej, w której Polskę reprezentuje Związek Szkółkarzy Polskich. W efekcie: w 2024 roku w Warszawie odbędzie się coroczny kongres AIPH, połączony z 31. edycją Międzynarodowych Targów Roślin, Techniki Ogrodniczej i Architektury Krajobrazu ZIELEŃ TO ŻYCIE.
ZIELEŃ TO ŻYCIE zyska tym samym dodatkowy prestiż, promocję i odwiedzających – uczestników kongresu – i jeszcze mocniej wpisze się w działania kampanii „Zielone Miasto” promowanej przez AIPH oraz Związek Szkółkarzy Polskich i jego komórkę operacyjną Agencję Promocji Zieleni.
Synergiczne działania – podstawa rozwoju
Na przestrzeni lat targi ZIELEŃ TO ŻYCIE rozrosły się i zmieniły, tworząc miejsce, w którym spotyka się polska zielona branża. Myślenie synergiczne, które jest podstawą tego wydarzenia, przyczynia się do rozwoju całej branży w najszerszym tego słowa znaczeniu. W 2023 roku ZIELEŃ TO ŻYCIE odwiedziło blisko 5 500 profesjonalistów (30,5% – architekci krajobrazu i wykonawcy; 29,6% – producenci roślin; 12,6% – handel; 8% – urzędnicy miejscy oraz inwestorzy publiczni i prywatni; 5% – kwiaciarnie).
– Synergia będzie tematem przewodnim ZIELEŃ TO ŻYCIE 2024 – informuje dyrektor targów Joanna Filipczak. Podkreśla, że termin ten odnosi się nie tylko do działań dotyczących różnych sektorów
w ramach zielonej branży, ale także do „przekraczania granic” i zbliżania się do biznesów (np. budowlanych), które nie mają bezpośredniego związku z roślinami, ale zmiana ich sposobu myślenia może być kluczowa dla popytu na zieleń.
Informacja – jeden z najdroższych towarów na świecie
Szkółkarska pasja i wiedza o roślinach to wyjątkowa siła ZIELEŃ TO ŻYCIE. Dzięki nim edukujemy profesjonalistów, rozwijamy ich kompetencje, a także tworzymy forum wymiany informacji podczas targów. W wydarzeniach konferencyjno-warsztatowych towarzyszących wystawie w 2023 roku wzięło udział ponad 1 200 uczestników.
Nowości – siła napędowa branży
Nowe odmiany roślin, nowe produkty i technologie zawsze przyciągają szczególną uwagę zwiedzających i są motywem przewodnim podsumowania wydarzenia. Prestiżowy KONKURS ROŚLINNYCH NOWOŚCI jest integralną częścią targów, dodatkowo wyróżniając je na tle innych polskich wydarzeń branżowych i wzmacniając ich przekaz marketingowy. Firmy zgłaszające rośliny do konkursu wiedzą, że aby „skonsumować” jego efekty medialne trzeba mieć stany magazynowe rzędu kilku tysięcy sztuk.