Kochamy rośliny i zazieleniamy świat
Bo zieleń to życie!
Zapraszamy do współpracy i bezpośredniego kontaktu
ZIELEŃ TO ŻYCIE to dwie zielone organizacje. Szkółkarskie doświadczenie i wiedza
Związku Szkółkarzy Polskich i prężne łączenie zielonej branży Agencji Promocji Zieleni.
Początki
ZIELEŃ TO ŻYCIE to marka, która łączy wiele obszarów ogrodniczego świata. Nie dziwi, że pierwszym skojarzeniem z ZIELEN TO ŻYCIE jest dobrze znane, cykliczne wydarzenie – Międzynarodowa Wystawa Roślin i Ogrodów. Wystawa stała się czołowym przedsięwzięciem twórców marki ze Związku Szkółkarzy Polskich. To stowarzyszenie producentów drzew, krzewów i bylin, utworzone jesienią 1991 roku przez kilkunastu producentów szkółkarskiego materiału ozdobnego.
Stowarzyszenie prężnie wkroczyło w nową dla Polski erę rynkowej gospodarki, szybko się rozwijało i miało jasno sprecyzowane cele. Wśród nich były promocja roślin i popularyzacja wiedzy o nich, upowszechnianie nowoczesnych metod produkcji, a także reprezentacja i obrona interesów zrzeszonych szkółkarzy.
W ciągu trzech dekad istnienia Wystawy ZIELEŃ TO ŻYCIE rynek ogrodniczy ewoluował, a ona wpisała się w tę transformację. Wydarzenie ma stały termin pod koniec wakacji oraz utrwaloną pozycję w kalendarzach zielonych branżystów
Od 1993 roku właśnie Wystawa stała się do tego idealnym forum, gdzie szeroko pojęta zielona branża, nie dość, że mogła się spotkać, ale także wzajemnie inspirować i uczyć.
Organizacja Wystawy to zadanie, do którego Związek Szkółkarzy Polskich w 1998 powołał Agencję Promocji Zieleni Sp. z o.o. Od tamtego czasu działają już wspólnie jako dwa podmioty, których synergiczna współpraca wzmocniła historyczne założenia i ambicje Związku.
Dzisiaj i jutro
Tak jak u podstaw sukcesu Wystawy ZIELEŃ TO ŻYCIE leżał trafny pomysł i determinacja Związku Szkółkarzy Polskich, tak międzynarodowa popularyzacja polskiej zieleni oraz komercjalizacja działań wydawniczych i edukacyjnych jest wynikiem doskonałej współpracy obu podmiotów.
Aktualnie Wystawa przyciąga nie tylko szkółkarzy, ale szeroki wachlarz branż współpracujących – architektów krajobrazu, urzędników miejskich, urbanistów, właścicieli centrów ogrodniczych, hurtowników, importerów. Oczywiście nigdy nie brakuje prawdziwych pasjonatów roślin!
W naturalny sposób działania Agencji zostały rozszerzone o współpracę z mediami, działalność PR, wydawanie cenionych w branży Katalogów Roślin, standardów utrzymania zieleni miejskiej.
Agencja organizuje również fachowe szkolenia, prowadzone przez najlepszych, możliwych praktyków związanych z roślinami. Wspiera ona też polską branżę szkółkarską dostarczając jej wiedzę na temat trendów ogrodniczych, nie tylko związanych z roślinami, ale także z lepszym rozumieniem klienta, marketingu czy zarządzania biznesem.
Agencja wspiera wszystkie działania stowarzyszenia, a fundamentem przekazu, jest unikalna wiedza o roślinach. Unikalna, gdyż prosto od szkółkarzy i sygnowana pieczęcią autorytetu Związku Szkółkarzy Polskich.
Śledzimy rynek, zmiany środowiskowe i biznesowe, poznajemy potrzeby i problemy zarówno wystawców jak i odwiedzających wystawę. Łączymy ze sobą ludzi pracujących z zielenią, stanowimy forum wymiany informacji, podsuwamy rozwiązania tworząc centrum spotkań i promocji nowości naszej branży.
Nasza historia
2024
NOWE WYDANIE KATALOGU ROŚLIN
VI wydanie Katalogu Roślin wprowadza szereg innowacji i usprawnień. Zrezygnowano z tradycyjnych zestawień tabelarycznych, przenosząc je do narzędzia elektronicznego e-katalogroslin.pl. Dzięki zastosowaniu kodów QR, użytkownicy mogą szybko przechodzić do zaawansowanego wyszukiwania online, co umożliwia tworzenie różnorodnych kombinacji parametrów roślin.
Nowe wydanie różni się od poprzedniego aż o 40% asortymentu, z największymi zmianami w rozdziałach poświęconych różom i trawom. Dodano nowe rozdziały, takie jak „Wybór roślin”, który podaje wskazówki dotyczące jakości i standaryzacji materiału roślinnego oraz „Ochrona biologiczna”. Graficznie wyróżniono także rośliny przyjazne owadom oraz pionierskie, co znacznie ułatwia ich identyfikację.
Nowy Katalog możesz zamówić w naszym sklepie.
2024
KATALOG ROŚLIN PO RAZ PIERWSZY W WERSJI ANGLOJĘZYCZNEJ!
VI wydanie Katalogu Roślin wprowadza szereg innowacji i usprawnień, a rok 2024 zapisze się w historii publikacji jako wyjątkowy, ponieważ po raz pierwszy Katalog ukazał się także w wersji anglojęzycznej. Dzięki temu stał się dostępny dla szerszego grona odbiorców, w tym profesjonalistów z branży ogrodniczej na arenie międzynarodowej.
Wersję anglojęzyczną Katalogu możesz zamówić w naszym sklepie.
2024
STUDIO ZIELEŃ TO ŻYCIE – Podcasty z pasji do roślin!
To nowy cykl rozmów o zieleni i roślinach, przygotowany we współpracy z przedstawicielami i członkami Związku Szkółkarzy Polskich. Producenci roślin, architekci krajobrazu i ogrodnicy, podzielą się swoją wiedzą i pasją. Jest to kontynuacja i pogłębienie tematów podjętych w czasie prelekcji i dyskusji, które prowadzone są w czasie targów ZIELEŃ TO ŻYCIE. Podcasty, to słowa, które mają realny zasięg. Kontakt z „drugim” człowiekiem, a jednocześnie łatwy dostęp do informacji i komfortowe korzystanie z nich podczas wykonywania innych, codziennych czynności, sprawiły, że podcasty stały się w ostatnich latach idealnym sposobem na zdobywanie i pogłębianie wiedzy.
Gospodarzem tych 30-minutowych rozmów jest Marek Jezierski, który bazując na swoim dziennikarskim doświadczeniu i pasji do zieleni, sprawia, że kierunek rozmów jest nieoczywisty, często zaskakujący, a z pewnością interesujący i bardzo zielony.
Podcasty są dostępne na naszym kanale na YouTube i Spotify. Nie zapomnijcie zasubskrybować naszego podcastu, aby być na bieżąco z nowymi odcinkami i nie przegapić żadnej dawki inspiracji!
2023
NOWA ODSŁONA – PORTAL ZIELEŃ TO ŻYCIE
W 2023 roku uruchomiliśmy nową stronę internetową zielentozycie.pl, która stała się parasolem dla wszystkich naszych działań. ZIELEŃ TO ŻYCIE łączy teraz trzy kluczowe obszary: Targi, Szkolenia i Wydawnictwa, oferując kompleksowe informacje i narzędzia w jednym miejscu. Strona powstała z myślą o ułatwieniu dostępu do naszych inicjatyw i dalszym rozwijaniu współpracy z branżą ogrodniczą.
2021
PONOWNIE NA ŻYWO
Rok 2021 minął pod hasłem Spotkajmy się! Po roku nieobecności wystawa wróciła do trybu stacjonarnego. Pomimo mniejszej skali wydarzenia, wśród wystawców i licznych odwiedzających panowała radosna atmosfera i zadowolenie z powrotu do bezpośrednich kontaktów międzyludzkich oraz możliwości oglądania roślin i innych produktów „na żywo”. Optymizm – tak wyraźnie wyczuwany podczas wystawy – miał z pewnością także związek ze świetną koniunkturą, która panowała w branży.
W targach wzięło udział 150 firm z Polski, Holandii, Niemiec, Belgii, Francji, Danii i Włoch.
Wystawę odwiedziło 4917 profesjonalnych gości z Polski i 30 innych państw plus 5 tys miłośników ogrodów.
Grono odbiorców wystawy poszerzyło się także o osoby, które nie mogły zwiedzić targów „w realu”. Prawie 8 godzin relacji ze Studia Targowego „Zieleń to Życie” – rozmów z wystawcami oraz prezentacji roślinnych nowości – obejrzało do tej pory na kanałach mediów społecznościowych i YouTubie 6710 osób (stan na 7 września) https://www.youtube.com/watch?v=GGTmZoQ8IK0.
2020
ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA ONLINE
Stworzenie platformy informacyjno-reklamowej ONLINE – WIZYTÓWKI FIRM, KATALOG PRODUKTÓW, WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE w wersji online!
2019
ZIELEŃ TO ŻYCIE NR 1
Międzynarodowa Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA, to największa i najciekawsza prezentacja roślin i ogrodów w Polsce. Blisko 300 wystawców z 11 krajów, w tym Polski, Holandii, Niemiec, Danii, Włoch, Belgii, Słowacji, Francji, Litwy, Kenii i USA. W czasie 3 dni targi odwiedzili goście z 38 krajów, w sumie 15 000 osób, w tym 7 025 branżowych (60% to właściciele i menadżerowie). • 27 edycja • 20 edycja Ogólnopolskiej Konferencji Mocno Zielone Miasto zgromadziła 320 osób odpowiedzialnych za tworzenie i utrzymanie zieleni z 98 miast i gmin • W seminarium Wiedza dla producentów z tematem nowych przepisów w zakresie paszportowania roślin udział wzięło 200 szkółkarzy i ogrodników • Konkurs Roślin NOWOŚCI, zgłoszenia 33 nowych odmian
2017
Start cyklu szkoleń – Certyfikat Związku Szkółkarzy Polskich – Specjalista Terenów Zieleni. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, dedykowane dla wykonawców terenów zieleni oraz przedstawicieli urzędów odpowiedzialnych za nie, jak również pracowników administracji tereny zieleni.
2017
JUBILEUSZ
25-lecie świętowaliśmy z rozmachem: nowość w postaci Platformy Hurtowej Sprzedaży Roślin – Greenery, ekspozycja Bonsai Show. 16 860 gości w tym 7 037 profesjonalistów z 40 krajów (dwa pierwsze dni przeznaczone były dla gości branżowych). Hasło przewodnie ,,Odetchnij zielenią” zwracało uwagę na ekologiczne i społeczne korzyści z otaczania się roślinami. 2017 rok to: 200 członków ZSzP (25 członków w 91’), 7 edycja Dnia Architekta Krajobrazu (wśród zaproszonych gości Martha Schwartz, John Brookes, czy Chris Beardshaw), 16 edycji konferencji Zielone Miasto, w których udział wzięło blisko 2,5 tys. profesjonalistów.
2016
Nowe wydanie Katalogu Roślin. Drzewa, krzewy, byliny polecane przez Związek Szkółkarzy Polskich. Premiera katalogu (poszerzone o 600 roślin) miała miejsce na Wystawie Zieleń to Życie. W portfolio dostępne są już: „Katalog Roślin. Drzewa, krzewy, byliny”;” Katalog Bylin. Kwiaty, trawy i paprocie”; „Rośliny do każdego ogrodu”; „Zielone miasto. Zieleń przy ulicach”; „Katalog Róż”. www.katalogiroslin.pl
2016
WYSTAWA ROZKWITA
Wystawa bogatsza jest o nowy segment – FLOWER EXPO POLSKA. Dedykowany kwiatom ciętym, zieleni do wnętrz, florystyce i dekoracjom. Prezentacja producentów i dystrybutorów z Polski, Holandii i kilku europejskich krajów, także z Ameryki Południowej i Afryki oraz nowatorskie pokazy florystyczne przyciągają nową, coraz to liczniejszą grupę odbiorców – właścicieli kwiaciarń, florystów oraz hurtowników i dystrybutorów. (Od 2018 właścicielem FEP jest Agencja Promocji Zieleni, która nabyła prawa do marki od dotychczasowego holenderskiego partnera BureauSierteelt.)
Bieżące informacje (@flowerexpopoland).
2011
Z PASJI DO ROŚLIN I OGRODÓW
Nowy wymiar zielonego dialogu, od marca jesteśmy na Facebooku. Nasze realizacje już zaraz również na Instagramie i YouTubie.
2007
KONKURS ROŚLIN NOWOŚCI
Organizowany przez Związek Szkółkarzy Polskich w czasie Międzynarodowej Wystawy. Jego zadaniem jest wypromowanie interesujących i nowych odmian roślin na rynku. Jury wybiera najcenniejsze odmiany, które w następnych sezonach zagoszczą na „zielonym rynku”. To szczególna okazja do promocji szkółek w kraju i za granicą.
2001
DOBRZE WYDANE
Katalog Roślin. Drzewa, krzewy, byliny to pierwsza pozycja z listy Wydawnictw opracowanych przez Agencję Promocji Zieleni. Jest to odpowiedź na potrzebę usystematyzowania i podsumowania najważniejszych kwestii związanych z wyborem roślin i pielęgnacją ogrodu. Zbiór drzew, krzewów i bylin polecanych przez Związek Szkółkarzy Polskich. Ten praktyczny przewodnik po roślinach ogrodowych produkowanych i dostępnych w Polsce to: 2 680 portretów roślin, wskazówki i rekomendacje dotyczące doboru, pielęgnacji i prowadzenia.
1999
HISTORYCZNA WYSTAWA
Na Wystawie obchodziliśmy jubileusz 200 lat szkółkarstwa na ziemiach polskich. W wydanej z tej okazji książce „SZKÓŁKARSTWO POLSKIE 1799-1999”, zaprezentowano obszerny dorobek, dokumenty i eksponaty prezentujące dzieje szkółkarstwa na przestrzeni dwóch ostatnich wieków. Pierwszy zachowany dokument potwierdzający funkcjonowanie szkółek na ziemiach polskich to datowany na 1799 r. katalog szkółki barona Larysza.
1998
EKSPERCKA I AKTUALNA WIEDZA
Wystawa rośnie w siłę, to nie tylko prezentacja nowości, ale także miejsce wymiany wiedzy i doświadczeń. Pierwsza konferencja z cyklu Mocno Zielone Miasto, poświęcona handlowi ogrodniczemu, pod hasłem „Centrum Ogrodnicze – jak sprzedawać lepiej”. Cel: przekazanie specjalistycznej wiedzy z zakresu planowania, zarządzania, marketingu w centrum ogrodniczym oraz integracji środowiska handlowców i producentów. Efekt: udział ponad 300 właścicieli i pracowników centrów ogrodniczych z całej Polski.
1998
ZIELEŃ MA MOC
6. edycja targów ZIELEŃ TO ŻYCIE organizowana na zlecenie ZSzP przez Agencję Promocji Zieleni zgromadziła rekordową liczbę odwiedzających – ponad 15 tys. osób oraz wystawców – 150 firm. Rozszerzenie programu wydarzeń towarzyszących: wystawa i Klub Bonsai Polska czy Modelowy Plac Zabaw, gdzie zaprezentowano nowoczesne, kolorowe i bezpieczne urządzenia i zabawki.
1994
MIĘDZYNARODOWY WYMIAR
Do wspólnej prezentacji na Wystawie zaproszono po raz pierwszy producentów zagranicznych – szkółkarzy holenderskich, którzy wystąpili pod szyldem Plant Publicity Holland. Oprócz roślin prezentowano także urządzenia i środki do produkcji szkółkarskiej. Na zewnątrz hali wystawienniczej zaaranżowane zostały przykłady urządzenia ogrodu stworzone przez architektów krajobrazu.
1993
„ZIELEŃ JEST ŻYCIEM”
To hasło pierwszej Wystawy Szkółkarskiej Drzew i Krzewów Ozdobnych oraz Owocowych, która odbyła się w dniach 27-29 sierpnia 1993 roku w Auli Kryształowej na terenie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego przy współudziale SGGW. Wzięło w niej udział 25 członków Związku Szkółkarzy Polskich.
1991
Z ZAMIŁOWANIA DO ROŚLIN
Założony zostaje Związek Szkółkarzy Polskich. Cele działania to: reprezentowanie i obrona interesów zrzeszonych szkółkarzy, promocja zieleni i roślin oraz popularyzacja wiedzy o drzewach, krzewach i bylinach, upowszechnianie nowoczesnych metod produkcji oraz wiedzy potrzebnej do prowadzenia przedsiębiorstwa szkółkarskiego.
Władze Związku Szkółkarzy Polskich
Poznaj Zespół
Joanna Filipczak
Prezes Agencji Promocji Zieleni
Nadaje kierunki i spina wszystkie działania. Jej świat to pomysły i wizje oraz sposoby na wprowadzenie ich w życie.
Absolwentka architektury krajobrazu na SGGW w Warszawie.
Bogusława Kowalska
Manager ds. sprzedaży
Koordynuje organizację Zieleń to Życie oraz odpowiada za program wydarzeń towarzyszących i wystawców z działów – krajowego wyposażenia oraz techniki i technologii ogrodniczej. Zajmuje się krajowymi targami regionalnymi. Lubi kalkulować i kontrolować.
Absolwentka Ogrodnictwa na SGGW w Warszawie.
.
Ewa Owsianik-Łuczak
Manager ds. szkoleń i kluczowych klientów
Organizuje i koordynuje szkolenia i grupowe wystąpienia zagraniczne na innych targach. Na Zieleń to Życie ma pod swoją pieczą producentów roślin z kraju i ze świata. Zna zieloną branżę na wskroś i odpowie na każdą wątpliwość klienta.
Absolwentka Architektury Krajobrazu na SGGW w Warszawie.
Katarzyna Zabielska
Młodsza specjalistka ds. marketingu i sprzedaży
Na targach Zieleń to Życie ma pod swoją pieczą działy wyposażenia, techniki i technologii zagranicznej oraz Flower Expo Polska. Z łatwością i przyjemnością redaguje teksty i zajmuje się grafiką realizując projekty wydawnicze i PR.
Absolwentka architektury krajobrazu na SGGW w Warszawie.
Monika Żuk
Specjalista ds. marketingu
Odpowiada za marketing Zieleń to Życie, szkoleń, wydawnictw i nowych projektów. Współpracuje z mediami i partnerami branżowymi. 100% zaangażowania i 110% komunikacji, niespożyta energia, wskaż potrzebę, a ona zaskoczy Cię efektem.
Motto rodziny Gucci na teraz "Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę"
Absolwentka Zarzadzania na Uniwersytecie Warszawskim.
Agnieszka Witych
Specjalista ds. administracyjnych
Odpowiada za księgowość i kadry oraz wspiera zespół w rozliczeniach, kalkulacjach czy potwierdzeniach. Kieruje sklepem internetowym. Lubi i ceni bezpośredni kontakt z klientem.
Absolwentka Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie.
Sylwia Rutkowska
Grafik
Odpowiada za wizualną stronę komunikacji działań Agencji – mailingi, reklamy, newslettery, banery i składa wydawnictwa.
Absolwentka Wyższej Szkoły Artystycznej w Warszawie.