Seminarium Wiedza dla Handlu i Producentów już 5 września. Sprawdź, co w programie!

 

31. edycja Targów ZIELEŃ TO ŻYCIE zbliża się wielkimi krokami. Programowi tegorocznej imprezy przyświeca hasło: Poznaj siłę synergii! Jednym z głównych punktów programu jest Seminarium Wiedza dla Handlu i Producentów, które odbędzie się 5 września, czyli pierwszego dnia Targów. Sprawdź, co ciekawego w programie i zapisz sobie tę datę w kalendarzu!

 

Partnerzy:

aiph

PSCO

Sponsorzy: 

11:30 – 11:40 Otwarcie

 

11:40 – 12:10 Zrównoważony rozwój i inicjatywy marketingowe wspierające branżę ogrodniczą we Francji

W swojej prezentacji Catherine Muller wyjaśni, w jaki sposób Val’hor włączył zrównoważony rozwój do swojego planu strategicznego (do 2030 r.), mając na celu umożliwienie firmom radzenie sobie z wyzwaniami środowiskowymi przy jednoczesnym promowaniu ich działalności. Catherine szczegółowo omówi inicjatywy w zakresie znakowania i certyfikacji produktów i firm pod kątem zrównoważonego rozwoju i jakości (takie jak „Plante Bleue / Blue Plant”). Ponadto, prelegentka zapozna uczestników Seminarium z najnowszą kampanią komunikacyjną Val’hor dotyczącą gospodarki wodnej, skierowaną do ogółu społeczeństwa, a także do decydentów działających w obszarze zieleni miejskiej.

Catherine Muller

Catherine Muller jest prezesem VALHOR, francuskiej organizacji międzybranżowej zajmującej się ogrodnictwem, florystyką i architekturą krajobrazu. Przez ponad 25 lat prowadziła wraz z mężem firmę zajmującą się architekturą krajobrazu w pobliżu Strasburga we Francji. Catherine była prezesem UNEP (Union Nationale des Entreprises du Paysage France) w latach 2013-2019. W latach 2019-2022 była członkiem zarządu ELCA (European Landscape Contractors Association). W 2021 r. została wybrana na stanowisko prezesa VALHOR.

 

12:10 – 12:40 Wspieranie branży ogrodniczej w zakresie zrównoważonej produkcji i przyszłych wyzwań

Edmund Timm

Edmund Timm – kierownik ds. handlu, marketingu i komunikacji, MPS, Holandia. Edmund dołączył do holenderskiego systemu certyfikacji środowiskowej MPS jako dyrektor handlowy we wrześniu 2022 roku. Ma udokumentowane doświadczenie na kierowniczych stanowiskach, dzięki czemu doskonale rozumie potrzeby, mocne strony i wartości normalizacji w międzynarodowym środowisku biznesowym. Posiada rozległą wiedzę na temat wykorzystywania danych w celu poprawy działalności biznesowej. Wsparł w tym zakresie już ponad 150 klientów w 20 krajach.

 

12:40 – 13:10 Pożyteczne mikroorganizmy i bionawozy szansą dla zrównoważonego ogrodnictwa

Konsorcja pożytecznych mikroorganizmów i bionawozy są nowoczesnymi rozwiązaniami w zrównoważonym ogrodnictwie, zwiększającymi efektywność produkcji roślinnej. W ich skład wchodzą bakterie, promieniowce, grzyby strzępkowe i mykoryzowe, które poprawiają jakość gleby oraz wzrost i plonowanie roślin. Pożyteczne mikroorganizmy wytwarzają biologicznie aktywne związki, takie jak witaminy, regulatory wzrostu, antybiotyki i substancje odżywcze. Bionawozy dostarczają roślinom makro- i mikroelementy oraz inne substancje niezbędne do wzrostu, co umożliwia ograniczenie stosowania nawozów mineralnych i chemicznych środków ochrony roślin. Badania prowadzone w Instytucie Ogrodnictwa PIB w Skierniewicach potwierdzają skuteczność mikroorganizmów w stymulacji wzrostu roślin oraz poprawie jakości gleb. Technologie te zostały wdrożone w praktyce ogrodniczej i rolniczej, znajdując zastosowanie w uprawach warzyw i owoców. Stosowanie biopreparatów mikrobiologicznych zwiększa tolerancję roślin na stresy biotyczne i abiotyczne oraz poprawia ich wartość przechowalniczą i przetwórczą. Wzrost zainteresowania naturalnymi metodami produkcji wynika z obaw konsumentów o pozostałości chemikaliów w produktach rolnych oraz z rosnącej świadomości zdrowotnej. Innowacyjne technologie mikrobiologiczne odpowiadają na potrzeby konsumentów i producentów, podnosząc jakość i wielkość plonów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ochronie środowiska.

Lidia Sas-Paszt na Seminarium Wiedza dla Handlu i Producentów

Prof. dr hab. Lidia Sas-Paszt uzyskała, postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, z dnia 11 maja 2020 r., tytuł profesora nauk rolniczych. Prowadzi badania nad rolą korzeni i ryzosfery we wzroście i plonowaniu roślin ogrodniczych oraz rozwojem zrównoważonych i ekologicznych metod uprawy roślin ogrodniczych z wykorzystaniem pożytecznych mikroorganizmów. W latach 2002-2022 koordynowała/realizowała 10 projektów badawczo-rozwojowych finansowanych przez Komisję Europejską oraz 18 projektów ze środków budżetowych na naukę. Była członkiem Komisji Zarządzajacych i Grup Roboczych 5-ciu Akcji COST Komisji Europejskiej. Posiada duże doświadczenie w koordynowaniu i realizacji projektów badawczo-rozwojowych (CEAF, CRAFT, EraNet RURAGRI, EkoTechProdukt, HortiEnergia, Huntsman, Projekt EFSA, ŻywNatur, VORTEX, DEMOSTRATOR z Grupą INCO, BON Taylor, BON Arkpol, Domino, Akwaponika, Excalibur, BIO-FERTIL, EcoFruits, Resberry, ECONUTRI). Była kierownikiem ponad 50 prac badawczo-rozwojowych na zlecenie podmiotów gospodarczych. Była koordynatorem projektu o Akronimie BIO-FERTIL, pt.: „Opracowanie technologii innowacyjnych nawozów mineralnych wzbogaconych mikrobiologicznie” do stymulacji żyzności i produktywności gleb (2018-2022).

 

13:10 – 13:40 Jak uzyskać unijne wsparcie na rozwój szkółki lub centrum ogrodniczego?

Jakie fundusze są dostępne dla ogrodników? O jakie wsparcie można się postarać, w jakim stopniu można odzyskać? Jakie innowacje są możliwe w ogrodnictwie, szkółkarstwie, produkcji owoców i warzyw ? O tych i innych aspektach wspierania branży funduszami unijnymi opowie dr inż. Marta Czaplicka z Katedry Ogrodnictwa Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. W trakcie wykładu dowiemy się o planowanych i aktualnych naborach oraz o tematyce, która może wesprzeć w codziennej pracy.

Marta Czaplicka

Dr inż. Marta Czaplicka – kierowniczka Katedry Ogrodnictwa z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Na co dzień zajmuje się zagadnieniami innowacji w ogrodnictwie, Produkcją w systemach jakości żywności, uprawą winorośli i produkcja wina. Poza praca na UPWr prowadzi własną winnicę i kilka projektów innowacyjnych.

 

13:40 – 14:10 Jak sprzedawać, by sprzedać. Tajniki e-commerce

Karolina Kałdońska

Karolina Kałdońska – absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Wydziału Nauk Społecznych Instytutu Filozofii mgr. filozofii, wydziału marketingu Wyższej Szkoły Bankowej, absolwentka MBA w Poznaniu, Master of Business Administration, uczestniczka szkoleń z zarzadzania, prezentacji, technik sprzedaży, category managment, przeszła cykl szkoleń American Sales Masters. Pracowała w kilku międzynarodowych koncernach na stanowiskach zarówno sprzedażowych jak i marketingowych, zarządzając znanymi ogólnoświatowymi markami. Wprowadziła na rynek wiele produktów, które do dziś cieszą się sukcesem na rynku FMCG, Leków OTC czy alkoholi. Szkoliła hurtownie FMCG, alkoholowe i leków w całej Polsce ze sprzedaży oraz promocji i wprowadzania produktów. Inicjatorka i organizatorka: Forum Branży Ogrodniczej, Kongres Sprzedaży Branży Ogrodniczej i Zoologicznej, Forum Ekobranży, Kongres Ekobranży. Inicjatorka i założycielka pierwszego na rynku magazynu biznesowego o branży i dla branży ogrodniczej: Biznes Ogrodniczy, www.biznes-ogrodniczy.pl. Prowadząca poradnikowy portal ogrodniczy www.karolawogrodzie.pl oraz facebooka, instagrama, youtuba i tiktoka pod nazwą: Karola w Ogrodzie.

 

14:10 – 14:40 Zrównoważony rozwój i inicjatywy marketingowe wspierające branżę ogrodniczą w Australii

Joanna Cave – dyrektor generalny Greenlife Industry Australia. Joanna ma ponad 25-letnie doświadczenie jako dyrektor generalny różnych organów szczytowych, organizacji członkowskich i stowarzyszeń non-profit.
Greenlife Industry Australia jest członkiem AIPH w Australii, reprezentującym producentów ogrodniczych.

 

14:40 – 15:10 Wpływ influencera na sprzedaż w branży ogrodniczej w Chinach

W swojej prezentacji Uncle Wang przedstawi:
1. Obecną sytuację w zakresie transmisji na żywo w ogrodniczym handlu elektronicznym w Chinach, w tym na platformach Taobao, TikTok i WeChat.
2. Szczegółowe ramy i formy ogrodniczego streamingu na żywo.
3. Perspektywy ogrodniczego handlu elektronicznego w Chinach.

Uncle Wang

Uncle Wang – Ding Wang jest streamerem ogrodnictwa i dyrektorem generalnym JiaXingYunYao Flower Co., Ltd.. Profesjonalna kariera Wanga rozpoczęła się w 2016 roku. Wcześniej był zagorzałym ogrodnikiem, który dzielił się swoim ogrodniczym życiem i doświadczeniem w Internecie. Wraz ze wzrostem liczby obserwujących go osób, oficjalnie przeszedł do branży ogrodniczej, rozpowszechniając wiedzę ogrodniczą online, a także promując nowe, doskonałe odmiany roślin i zakładając własne przedsiębiorstwo. Do tej pory jego firma zgromadziła ponad pięć milionów obserwujących na różnych platformach mediów społecznościowych i osiągnęła roczny wolumen sprzedaży przekraczający 100 milionów juanów dzięki sprzedaży na żywo. Ich asortyment obejmuje setki produktów do uprawy roślin, w tym narzędzia ogrodnicze i nawozy.

 

15:10 – 15:40 Rola mediów społecznościowych w zielonej branży

Brenda Swinkels

Brenda Swinkels jest dyrektorem sprzedaży w Smits Nurseries w Holandii. Smits to szkółka drzew specjalizująca się w soliterach i roślinach żywopłotowych. Brenda ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkółkarskiej. Jest odpowiedzialna za sprzedaż, doradztwo i public relations. W 2021 roku zdobyła nagrodę „Greenfluercer”. Jej misją jest zazielenianie przestrzeni publicznych i prywatnych. Dlatego obserwuje trendy i wykorzystuje media społecznościowe do promowania zielonej branży, aby dotrzeć do nowego pokolenia i nowych społeczności.

 

POBIERZ CAŁY PROGRAM TARGÓW 2024