Ekspercka wiedza, wymiana informacji i doświadczeń to clou wydarzeń branżowych
Seminarium Wiedza dla Handlu i Producentów
Zapraszamy do współpracy, jeśli chcesz podzielić się wiedzą
Dołącz do zielonej awangardy!
Spotkanie skierowane do producentów roślin ozdobnych (w tym rabatowych) oraz do osób zajmujących się handlem – właścicieli i pracowników centrów ogrodniczych. Porusza zagadnienia związane z produkcją szkółkarską – techniczne, technologiczne oraz ze sprzedażą – promocję i nowe kanały dystrybucji. Miejsce prezentacji nowości asortymentowych, tematów związanych z handlem stacjonarnym i e-commerce, marketingiem.
Nadchodząca edycja Seminarium odbędzie się 4 września 2025 roku podczas 32. Międzynarodowych Targów ZIELEŃ TO ŻYCIE! Myślą przewodnią programu jest hasło „Dołącz do zielonej awangardy!”.
Program 2025
11:30-11:40 Otwarcie
11:40-12:20 Zielony marketing oczami praktyka – Mr Plant Geek o tym, co działa, Michael Perry
12:20-12:50 Marketing, który nie zakwita – błędy, które popełniają firmy w działaniach digitalowych, Katarzyna Nowacka, Marta Tysowecka, Greendea
12:50 – 13:10 Jak trendy w architekturze krajobrazu wpływają na handel i produkcję, Krzysztof Mielicki, Zielone Pojęcie
13:10-13:25 Czy można uprawiać rośliny tak, by jednocześnie regenerować glebę? Jak niewidoczny świat mikroorganizmów wpływa na uprawę gleby i roślin, Klaudia Sidorowicz, ProBiotics Polska
13:25-13:55 Ochrona roślin bez chemii w produkcji i sprzedaży. Co działa, ile kosztuje i jak to wdrożyć, Krzysztof Kowalski, PSCO, Centrum Ogrodnicze ZIELONYM DO GÓRY
13:55-14:45 AI w centrum ogrodniczym – jak sztuczna inteligencja pomaga sprzedawać więcej i szybciej, Adrian Tomaszewski
14:45-15:15 Jak gospodarność łączy się z Lean Management w firmie rodzinnej z branży ogrodniczej?, Adam Legutko, W. Legutko Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Sp. z o.o.
Patron honorowy:
Patron branżowy:
Patron medialny:
Prelegenci

Mr Plant Geek – Michael Perry
Mr Plant Geek to zabawna i zadziorna persona stworzona przez Michaela Perry’ego, który zajmuje się ogrodnictwem i roślinami już od piątego roku życia.
Mr Plant Geek to postać znana zarówno z internetu, jak i z telewizji. Regularnie występuje w programie „This Morning” na antenie ITV, a także pojawił się w „Steph’s Packed Lunch” w Channel 4. Prowadzi popularnego bloga i stworzył unikalną linię ubrań oraz akcesoriów dla „Plant Geeks” – miłośników roślin.
Michael Perry trafia do zróżnicowanej grupy odbiorców. Każdy może znaleźć coś dla siebie w świecie Mr Plant Geeka!

Marta Tysowecka
Ekspertka e-commerce i marketingu internetowego w branży ogrodniczej. Przez ponad 7 lat rozwijała jeden z największych sklepów internetowych w tym segmencie, pełniąc funkcję dyrektorki e-commerce. Realizowała kampanie dla znanych marek ogrodniczych i pomagała w rozwoju jednego z największych portali ogrodniczych w Polsce. Dziś jako współzałożycielka agencji Greendea tworzy strategie marketingowe, które łączą dane, doświadczenie zakupowe i potrzeby klientów branży ogrodniczej. Jej podejście łączy operacyjną skuteczność z długofalowym myśleniem o rozwoju marek.
Katarzyna Nowacka
Z wykształcenia ogrodniczka, z pasji – marketerka. Od ponad dekady łączy wiedzę roślinną z kompetencjami digitalowymi. Współtworzyła magazyn branżowy, a przez lata rozwijała jedną z największych marek e-commerce w segmencie ogrodniczym. Tworzyła treści produktowe i edukacyjne, kampanie e-mail marketingowe i działania w social media – zarówno dla firm ogrodniczych, jak i z branż pokrewnych. Dziś współprowadzi agencję Greendea, gdzie odpowiada za strategie marketingowe oparte na realnych potrzebach ogrodników i świadomej komunikacji marek.

Krzysztof Mielicki
Jest architektem krajobrazu z Poznania. Prowadzi firmę „Zielone pojęcie”. Jego praca jest jego pasją. Kładzie w niej nacisk na wypracowanie balansu pomiędzy potrzebami ludzi a dobrem natury.

Klaudia Sidorowicz
Projektantka zieleni z zawodu, wykładowca studiów podyplomowych, autorka książek: „Ogród probiotyczny. Jak uprawiać warzywa i owoce i nie zwariować” oraz „Ogród probiotyczny – nowy sezon”. Farmerka i ogrodniczka z powołania, od lat wierna konceptowi uprawy probiotycznej i metodom regeneracyjnym. Jej codzienną pracę w ziemi można obserwować na FB i Instagramie WARZYWA NA PROBIOTYKACH @mywayofgardening.

Adrian Tomaszewski
Projektant graficzny, trener kreatywny i wykładowca, który od ponad dwóch dekad łączy świat designu, reklamy i nowych technologii. Specjalizuje się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w pracy kreatywnej – od projektowania graficznego i UX/UI, przez strategię marki, aż po storytelling i animację. Pracował dla takich marek jak IBM, Allegro, Philip Morris, Makita, Wiśniowski, BP czy Nivea. Prowadzi autorskie warsztaty, szkolenia i wykłady z zakresu AI w designie, kreatywności w marketingu oraz narzędzi takich jak Adobe, Figma czy Canva. Wykładowca m.in. na WSIZ Bielsko-Biała, WSTI Katowice i WSB Merito Wrocław. Jest autorem dwóch książek o copywritingu i współtwórcą twórcą kampanii nagradzanych w branżowych konkursach (Złote Orły, Boomerang, Złota Strzała). W swojej pracy stawia na łączenie mocy technologii (tech power) z kreatywnością i podejściem człowieka (human touch).
Więcej informacji: www.AdrianTomaszewski.pl

Krzysztof Kowalski
Prowadzi rodzinne gospodarstwo szkółkarskie „Kowalski” , Szkółka Drzew i Krzewów, Kowalski Krzysztof. Wraz z żoną i dziećmi prowadzi również firmę rodzinną , PPHU Zielonym Do Góry Dorota Kowalska. Gospodarstwo szkółkarskie specjalizuje się w produkcji rozsad warzyw szczepionych (pomidory, papryka, warzywa dyniowate) oraz bylin.
W firmie Zielonym Do Góry z kolei prowadzą dwa centra ogrodnicze. Zarówno w szkółce jak i na centrach ogrodniczych szczególny nacisk kładą na zagadnienia związane z integrowaną ochroną roślin, ze szczególnym uwzględnieniem metod biologicznych ochrony roślin. W ten sposób chronią swoje uprawy. Klientom sugerują również prowadzenie ogrodów metodami integrowanymi bądź nawet ekologicznymi. Krzysztof Kowalski osobiście buduje zalecenia prowadzenia, nawożenia i ochrony roślin dla poszczególnych ogrodów.

Adam Legutko
Oficjalnie: Dyrektor ds. Technologii w firmie W. Legutko oraz niezależny doradca w zakresie lean management i inwestycji technologicznych. Nieoficjalny fun fact: Zamiast marzyć o sportowym samochodzie – marzy o doskonałym przepływie wartości w procesie produkcyjnym.
Jaki temat przedstawię? „Case study – Lean Management w firmie W. Legutko. Gospodarność mamy we krwi, ale czy skutecznie przekłada się to na metodologię Lean?”. Dlaczego warto mnie posłuchać? Od ponad 17 lat wdrażam technologie, rozwijam procesy i zarządzam inwestycjami w środowisku przemysłowym – nie tylko w firmie rodzinnej W. Legutko, ale także jako doradca w zewnętrznych projektach. Posiadam certyfikat Black Belt Six Sigma i aktywnie działam w Lean Lab, łącząc praktykę z nowoczesnym podejściem do efektywności.
Do Targów ZIELEŃ TO ŻYCIE pozostało
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)